fredag den 28. november 2014

Luk røven


Mellem de klassiske tidspunkter "hvad der er hændt", "hvad der kunne være foregået" og "hvad der kommer til at ske", populært sagt "fortid", "luk røven" og "fremtid", findes rent faktisk en fjerde og femte, lad dem kaldes 'dimensioner', som man ikke tænker over. Der findes garanteret også en sjette og en syvende, men for nu at holde sig til disse;

Den fjerde dimension udtrykker et summarium af de tre første, blot inde i andre menneskers hoveder. Dette, at der rent faktisk skulle foregå noget inde i knolden på andre, kan synes uvirkeligt, men der kan rent faktisk testes for det, ved at stille tre følgende spørgsmål:

1: Kan du lide sennep?
Det korrekte svar er nej. For at være fair, så er det ikke fuldkomment givende for en person intelligens om de kan lide sennep eller ej, men er en god forløber for næste spørgsmål:

2: Hvorfor?
Det korrekte svar til spørgsmålet vil være "okay, du har ret, sennep er mildest talt ret uinteressant, jeg er en bitch", men hvis der fås vage svar som "det gør jeg altså bare" eller "fordi mine smagsløg og strube er blevet vænnet til smagen som jeg nu finder fremragende", så er det et rimeligt godt tegn på, at der ikke findes særligt stor aktivitet inde i en persons hoved.
Hvis 2 alternativt stilles uden 1, og der fås svar som "hvad mener du?", eller "fordi din mor", i stedet for det korrekte "ja, godt spørgsmål", så er det igen et rimelig godt tegn. "Hvad mener du" er dog langt mere givende for om en person er uintelligent end "fordi din mor".

3: Kan du lide at se skisport på fjernsynet?
Som de to forrige, kan spørgsmålet ikke stilles alene, men hvis det stilles sammen med de andre, opnås en voldsomt stor indsigt i personen. En person er ikke uintelligent hvis denne kan lide skisport; ej heller, hvis sennep findes interessant; men hvis sennep kan lides, uden at kunne forklares hvorfor, og man samtidig kan lide at se på folk på fjernsynet der ikke udtrykker andet end "hey, se mig, jeg tør hoppe en milliard meter på en rampe, gid jeg vækker en bjørn der gået i vinterhi" eller "sygt mand, jeg kan trille en sten over noget is" så er der altså ikke truffet velovervejede valg. (PS: gælder ikke hvis hun er lækker)

Den femte dimension: et summarium af de fire første, blot i hovedet på haterz.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar